انواع عرقیات گیاهان دارویی انواع دمنوش

کراتین

کراتین

کراتین اولین و بهترین انتخاب اکثر ورزشکارهای استقامتی، بدنسازان و… است.

این ماده تنها مکمل ورزشی است که علاوه بر افزایش قدرت و بازدهی ورزشی، عضله‌سازی نیز می‌کند!

علاوه بر این، کراتین شما را در برابر بیماری‌های عصبی نیز ایمن می‌کند.

برخی از مردم معتقدند که این مکمل خطرناک بوده و عوارض جانبی زیادی دارد اما این‌ها با شواهد و مدارک علمی به دست آمده، اثبات نمی‌شود و می‌توان گفت کراتین عوارض خاصی را به همراه ندارد.

 

 

کراتین و حقیقت‌هایی درباره آن

کراتین ماده‌ای است که به طور طبیعی در ماهیچه‌ها یافت می‌شود.

این محصول به عضلات شما در بلند کردن وزنه‌های سنگین یا تمرینات با شدت بالا، کمک می‌کند.

از نظر شیمیایی، کراتین شباهت‌های زیادی با اسیدهای آمینه دارد که بدن شما می‌تواند آن را از اسیدهای آمینه گلیسین و آرژنین تولید کند.

حدود 95 درصد از کراتین بدن شما به شکل فسفوکراتین در ماهیچه ها ذخیره شده و  5 درصد دیگر در مغز، کلیه‌ها و کبد شما یافت می‌شود.

 

مزایای کراتین برای بدنسازان چیست؟

 

تاثیر بر افزایش عضلات

یک مطالعه 14 هفته‌ای در افراد مسن نشان داد که افزودن این ماده به یک برنامه تمرین با وزنه، میزان عضله‌سازی و توده عضلانی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این مکمل به ماهیچه‌های شما انرژی بیشتری داده و منجر به تغییراتی در عملکرد سلول‌ها می‌شود که رشد ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد.

 

تأثیر بر قدرت و عملکرد تمرین ورزشی

کراتین می‌تواند قدرت و عملکرد ورزشی با شدت بالا را بهبود بخشد.

 

در یک بررسی ، افزودن این ماده به یک برنامه تمرینی قدرت را تا 8 درصد، عملکرد وزنه برداری را 14 درصد و عملکرد بدن در حرکت پرس سینه روی نیمکت را حداکثر تا 43 درصد در مقایسه با تمرین به تنهایی افزایش داد.

 

کراتین چگونه باعث افزایش عضله و عضله سازی می‌شود؟

با افزایش قدرت و انرژی که این مکمل به ارمغان می‌آورد، شما می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری جا به جا کنید که این موضوع، یکی از دلایل اصلی افزایش عضله و حجم عضلات است.

همچنین این ماده با بهبود سیگنالینگ سلولی می تواند سیگنالینگ سلول‌ها را افزایش دهد که به ترمیم ماهیچه‌ها و رشد عضلات جدید کمک می‌کند.

 

سایر مزایای سلامتی کراتین

کاهش سطح قند خون

بهبود عملکرد ماهیچه‌ها و کیفیت زندگی در افراد مسن

به درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند

افزایش وزن سالم

بیماری‌هایی که کراتین سبب کمک به بهبود آن‌ها می‌شود

بیماری آلزایمر

بیماری پارکینسون

بیماری هانتینگتون

سکته مغزی ایسکمیک

صرع

آسیب‌های مغزی یا نخاعی

بیماری نورون حرکتی

 

منابع غذایی کراتین چیست؟

این ماده در بعضی از مواد غذایی نیز یافت می‌شود ولی مقدار آن به اندازه‌ای نیست که بتواند نیاز یک ورزشکار یا بدنساز به کراتین را با آن تامین کرد.

منابع غذایی شامل گوشت قرمز و ماهی است. یک پوند گوشت گاو یا ماهی آزاد 1 تا 2 گرم از این ماده را تامین می‌کند!

 

نحوه مصرف کراتین به چه شکل است؟

از آن‌جایی که این ماده آب را به داخل ماهیچه‌ها و عضله‌های شما می‌کشد، توصیه می‌شود آن را با یک لیوان آب مصرف کنید و در طول روز به خوبی هیدراته شوید.

برای بارگیری این مکمل، 5 گرم از آن را چهار بار در روز به مدت 5-7 روز مصرف کنید (صبح-قبل تمرین-بعد تمرین- قبل خواب).

سپس 10 گرم در روز برای حفظ سطح مونوهیدراتی بدن خود مصرف کنید (قبل و بعد تمرین).

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته ها

چای ماسالا

تحویل اکسپرس

پشتیبانی 24 ساعته

پرداخت در محل

7 روز ضمانت بازگشت

ضمانت اصل بودن کالا